CUSTOMER SERVICE – SAIL RACING

SAIL RACING INTERNATIONAL SÖKER FÖRSTÄRKNING TILL TEAM CUSTOMER SERVICE

On July 7, 1977, the Sail Racing brand was officially registered and was re-launched in 1999 with the founders original passion for sailing still firmly anchored in place.

Today, Sail Racing International AB is a highly specialized company based in Sweden. The company is focused on designing and constructing the most innovative and technical gear for high-speed sailing. The Sail Racing development team consists of apparel designers, industrial designers, and a 3D animator. This talented, tight-knit group is committed to discovering new materials, achieving the best fit, and creating the most appealing designs from input provided by the professional sailing athletes who form the Sail Racing Test Team. 

Sail Racing also designs, markets, and sells a sportswear collection. The look of this collection is always created with speed sailing in mind.

Sail Racing is the Official Clothing Supplier to Emirates Team New Zealand, winners of the 36th America’s Cup. Sail Racing was the official partner to the 35th America’s Cup and ORACLE TEAM USA, the defenders of the 35th America’s Cup.

Further official partnerships are SailGP, Royal Hong Kong Yacht Club, and Sydney Royal Yacht Squadron. 

All Sail Racing products are available globally online at www.sailracing.com.

Om tjänsten

Sail Racing växer som varumärke och förstärker nu sin organisation med en hungrig och motiverad person till Customer Service teamet och huvudkontoret i Billdal, strax söder om Göteborg. Företagets distributionsmodell bygger på försäljning genom flera olika kanaler på en internationell marknad vilket innebär att vårt Customer Service team är en mycket viktig funktion. Ditt ansvar innebär service genom alla våra försäljningskanaler, både slutkonsumenten via online samt service och kontakt med våra återförsäljare, agenter och distributörer. Ditt arbete är en koordinerande nyckelfunktion vilket innebär att du löpande är i kontakt med samtliga avdelningar inom bolaget i olika frågor. Du jobbar återkommande i vårt affärssystem Navision Business Central och flertalet av Microsofts andra programvaror samt via chatt, telefon och mail.

Bakgrund och Personliga egenskaper 

Du har arbetat i rollen som Customer Service under ett par år i bolag med försäljning genom wholesale, retail och e-handel som distributionskanaler. Du vet precis vad ” en service i världsklass” innebär och brinner starkt för att bidra till företagets utveckling genom din höga serviceambition. Utöver det har du god erfarenhet av att arbeta i affärssystem och gärna då i systemet Navision. 

Som person är du engagerad och självgående samt trivs mycket väl i en miljö med en god och prestigelös laganda. Du har en positiv och optimistisk inställning till din omvärld och du drivs verkligen av att göra skillnad i ditt jobb. Utöver det har du en naturlig förmåga att skapa god struktur omkring dig och att prioritera olika uppgifter väl. Då rollen innebär daglig kontakt med kunder på en internationell marknad är det också viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både Engelska och Svenska. Sen hoppas vi att du uppskattar livstilen som omger Sail Racing som varumärke. Känner du igen dig i alla dessa beskrivningar ovan, ja då kommer du passa väl in här hos ett gäng som ser mycket positivt på framtiden och som brinner för att utveckla Sail Racing som varumärke på alla plan.

Ansökan

För ansökan är du varmt välkommen att sända in ditt CV och Personligt brev till Mattias Olsson på Omnistaff som är vår rekryteringspartner i denna process. Sista dag för ansökan är 2021-06-06, men då vi kör löpande urval av kandidater, får du gärna sända in din ansökan, så snart du kan. Du sänder din ansökan till: ansok@omnistaff.se För ev frågor om tjänsten går det bra att kontakta Mattias på mattias@omnistaff.se  

Vi ser fram emot din ansökan!